حضرت فرمود: هيچ ريشه اي از گياه در زمين نمي جنبد و هيچ شاخه اي در آسمان بالا نمي رود مگر آنکه خداوند فرشته اي را ماموريت داده تا آن را به قطعات خرد شده تبديل کند يا به سرنوشتي که دارد برساند و شيطان (ميکروب) از هفتاد خانه اي مي گريزد که در نزديکي خانه اي باشد که در آن اسپند است و شفا از هفتاد بيماري در اسپند است که آسان ترين آن خوره است، پس دود کردن اسپند را از ياد نبريد. ولي کندر منتخب و برگزيده پيامبران سابق است و حضرت مريم(ع) از آن، کم گرفت و هيچ دودي سريع تر از دود کندر به آسمان بالا نمي رود. دود کندر ميکروب ها را دفع و آفات و بلاها را طرد مي کند پس دود کردن کندر را از ياد نبريد. (بحار ج 59 ص 234)
(اسپند HARMEL) يا اسفند يکي از داروهاي اصلي گياهي است که به زبان عربي «حرمل» ناميده مي شود. اسپند از تيره سراب (ygophyllaceaez) است و نام علمي آن «harmala peganum» است. دانه اسفند داراي آلکالوئيدهايي به نام (هارمالين، هارمين، هارمالون) است و داراي خواص دارويي بسياري است و گنايي مي کند. بو و دود دانه هاي اسپند، اثر ضدعفوني کننده در هوا داشته و ميکروب ها را از بين مي برد.
در التيام بيماري هاي پوستي، جوشانده ريشه اسپند اثر بسيار زيادي دارد عفونت هاي پوستي خصوصا اگزما را درمان مي کند و از بروز حساسيت هاي پوستي جلوگيري مي کند. دانه هاي اسپند خواب آور و معرق است. اسپند نرم کننده سينه و ريه بادشکن امعا» زياد کننده شير مادر مسهل سودا بغلم و ضد کرم کدو است. خوردن دانه هاي خشک اسپند همراه با کمي خاکشير تقطير ادرار و سستي ادرار را درمان مي کند. خوردن مخلوطي از دانه هاي اسپند و تخم رازيانه بي اختياري ادرار و دفع شبانه ادرار را درمان مي نمايد البته براي درمان اين بيماري بايد از رژيم هاي خاص نيز پيروي نمود در مورد اول پرهيز از خوردن لبنيات و ترشيجات و در مورد دوم حتما بايد از معجون عسل و زرده تخم مرغ در صبحانه استفاده کرد. جوشانده اسپند در تسکين دردهاي عصبي گوش توام با آب ترب و روغن زيتون بسيار موثر است. البته به علت سمي بودن از مقدار بسيار کم در اين جوشانده بايد استفاده کرد. براي رفع استسقا»، سياتيک سو» دارد خوردن خيسانده دانه هاي آن جهت تحليل مواد سوداوي و تصفيه خون و نرم داشتن سينه نافع است اگر 300 گرم دانه اسپند رابا چهار برابر آب بجوشانند بعد صاف کنند و با صدگرم عسل و هفتاد گرم روغن کنجد مخلوط کرده و به تدريج در طول يک ماه بخورند براي تنگي نفس مفيد است و سرفه خشک و رطوبتي را درمان مي کند بخور اسپند بر درمان دندان توصيه شده مقدار خوراک اسپند نبايد زياد باشد دود اسپند ضدحساسيت است، چکاندن آب اسپند پخته شده در چشم، پرخوني و قرمزي چشم را التيام مي بخشد.
مطالب پایین از منبع دیگرجمع اوری شده.

۱- طبیعت این گیاه گرم وخشک است


 


خواص آیات قرآن اسپند ,دانه ,درمان ,خوردن ,ادرار ,کندر ,آسمان بالا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موسسه خیریه أبـرار زنجان روستای اق چشمه دانلود آهنگ های برتر brooksjsxs2 zuhause خرید اینترنتی sXboxGa shop دانلود فایل های کمیاب دانلود رایگان کتاب حرم شاه - بانک جامع اشعار مذهبی روضه و مرثیه