گام ها ی اساسی جذب مخاطب به نماز

چهار گام از مراحل جذب مخاطب به نماز و با راه‌های كارآمدی تبلیغ معارف نماز و فرهنگ مهدویت(عج) عبارتند از:

 گام اول روبه رو شدن؛ اعمال و رفتاری ملاك است كه نیاز به جستجو، تحقیق نداشته باشد و شما آن عمل را مثل بی‌توجهی به نماز را در ملأ‌عام مشاهده كردید و یا خود فرد رسما ً اعلام می‌كند من از نماز خوشم نمی‌آید، كه ما باید از روش‌های تبلیغ چهره‌به‌چهره و تكنیك‌های برقراری ارتباط با مخاطب استفاده كنیم.

گام دوم؛ تشخیص اصل برخورد، چگونگی برخورد و توجه به آمادگی پذیرش مخاطب. مثلا ً وقتی به شدت گرسنه، تشنه، عصبی، خسته و بی‌حوصله هستید، وارد عمل نشوید. اگر مخاطب در شرایطی خاص است كه تذكر دادن شما موجب هتك‌حرمت و یا ضایع شدن او می‌شود، یا وقتی برای خود و همراهانتان احساس خطر جانی و مالی می‌كنید و احتمال درگیری می‌دهید یا وقتی مخاطب در تألم روحی شدیدی مثل فوت یا بیماری عزیزانش هست یا مخاطب تعادل جسمی و روحی ندارد. مثلا ً و مواد مخدر یا مشروبات الكلی مصرف كرده وارد عمل نشوید. باید مطالعه كنیم كه برای اثرگذاری و جلوگیری از پیامدهای منفی چه روش یا روش‌هایی را با توجه به موفقیت مكانی، شرایط سنی، جنسیت و آداب و رسوم و انتخاب كرد. از جمله روش‌های برخورد :

1. مستقیم كلامی

2. مستقیم غیر كلامی

3. غیر مستقیم كلامی

4. غیر مستقیم غیر كلامی است.

گام سوم عبارت است از؛ اجرا كه قاطعانه اما مؤدبانه بگوئید، تذكر به مخاطب در جمع و حضور دیگران نباشد. مگر آنكه مطمئن باشید لازم است دیگران نیز از كار شما درس بگیرند، جملات و تذكرات با اعتماد به نفس و توكل به‌خدا و به دور از هرگونه تحقیر و ضایع كردن مخاطب باشد. اگر از روش كلامی مستقیم استفاده می‌كنید جمله خود را با سلام و لطفا ً آغاز كنید و تذكر شما در جذب مخاطب به اقامه نماز همراه با منت گذاشتی، مسخره كردن و بزرگ‌نمایی كردن نباشد، ضمن جلب اعتماد طرف مقابل و برخورد كوتاه از كلمات مثبت استفاده كنید. معمولا ً افعال مثبت بیش از افعال منفی در مخاطب امكان پذیرش را فراهم می‌‌كند.

گام چهارم؛ آمادگی در مقابل واكنش‌های احتمالی مخاطب است، وقتی شما كسی را می‌خواهید به دین و نماز دعوت كنید چند حالت دارد 1.تذكر را می‌پذیرد و به آن عمل می‌كند كه از او تشكر صمیمانه می‌كنید. حتی اگر به همه تذكرات شما هم عمل نكرد، 2.تذكر را ظاهرا ً می‌پذیرد اما عمل نمی‌كند، 3.تذكر را نمی‌پذیرد و با پاسخ‌های سربالایی بی‌ربط یا بهانه‌گیری موضوع را به اصطلاح از سر خود باز می‌كند كه بهتر است شخصی دیگری با روش متفاوتی او هم تذكر دهد، 4.تذكر را نمی‌پذیرد اما نسبتا ً با تندی یا تندی همراه با ناسزا و دشنام همراه می‌كند. مقابله به مثل نكنید و تلاش كنید با حفظ آرامش و متانت از محیط دور شوید.

 
اوج بندگی مخاطب ,تذكر ,نماز ,مستقیم ,كلامی ,می‌كند ,مستقیم كلامی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

متخصص تغذیه فایل cebookPas shop FORT CRAX رشته کشتی شب شکن 2 معرفی فیلم خارجی | IMDbFilm